تلویزیون اسرائیل: انقلاب مصر ما را به سال 57 برد - صاعقه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صاعقه

x2rkc7zvb8q2o1h0nhd.jpg19x0827hp2vthc5mgxj.jpg

 

 میدان التحریر ایران (22بهمن1389)

 

  1nwh81sx3igk39e7vg9.jpg

میدان التحریر مصر 

 

انقلاب مصر در امتداد انقلاب اسلامی ایران

 

22بهمن امسال با سالهای قبل یک فرق جالبی داشت و آن اینکه در این روز مردم به عینه تاثیر انقلاب اسلامی خود را در جهان و خاورمیانه ومخصوصا در کشورهایی مثل مصر و تونس می دیدند.همه آمده بودند و یکی از شعار های اصلیشان همبستگی با ملت مصر و فلسطین و اعلام انزجار از رژیم صهیونیستی بود. 

 

تلویزیون رژیم صهیونیستی تصاویر متعددی از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در بهمن سال 1357 را پخش و قیام مردم مصر را با آن مقایسه کرد.

           
گزارشگر تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت : انقلاب مصر، رویدادهای انقلاب اسلامی ایران در 1979 را در اذهان تداعی می کند . 

به گزارش کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی ، تصاویری که از تحولات مصر در رسانه های جهان پخش می شود شباهت بسیاری با تصاویر منتشره از انقلاب اسلامی ایران دارد و در یک کلام تحولات مصر ما را به ایران سال 1979 برد. 

               
در این گزارش آمده است: مردم ایران که از نظام شاهنشاهی که با تکیه بر ارتش و دستگاه امنیتی رعب انگیز، حاکمیت خود را بر آنها تحمیل کرده بود، به ستوه آمده بودند با رهبری روحانیت علیه این نظام غربی قیام کردند و این در حالی بود که رییس جمهور وقت آمریکا دولت شاهنشاهی ایران را سرمایه راهبردی بزرگی برای پیشبرد اهداف واشنگتن و متحدانش در منطقه می دانست . 

تلویزیون رژیم صهیونیستی سپس بخشی از سخنان "جیمی کارتر" رییس جمهور وقت آمریکا را در باره ایران پخش کرد. 

جیمی کارتر گفت: ایران در نتیجه رهبری هوشمند و با تدبیر شاه به سمبل ثبات درمنطقه تبدیل شده بود. 

تلویزیون رژیم صهیونیستی در همین حال بخشی از سخنان "باراک اوباما" را در باره "حسنی مبارک" پخش کرد . 

اوباما گفت: آقای مبارک در برقراری ثبات در خاورمیانه و حل بسیاری از مسائل این منطقه ملتهب نقش بسزایی دارد. 

کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی افزود : مقامات اسراییل بشدت از ظهور یک نظام همسان ایران و صعود جریانهای اسلامگرا به راس هرم قدرت در مصر نگران هستند و البته ان را اجتناب ناپذیر می دانند چون معتقدند جریانهای اسلامگرا عملکرد بسیار منظمی دارند و شگردهای خاص خود را برای عملی کردن اهداف بکار می گیرند . 

                 

وی افزود : تنها وسیله سرکوب کردن اسلامگرایان مصر، ارتش است، صحنه سرنوشت ساز درگیری ها در مصر میان ارتش و اخوان المسلمین خواهد بود . 

در همین رابطه نیز یک نشریه آلمانی با تاکید بر اینکه با سرنگونی مبارک، رژیم صهیونیستی تنها متحد خود در جهان عرب را از دست خواهد داد از نگرانی و ترس شدید اشغالگران قدس درباره منزوی شدن در منطقه خبر داد. 

نشریه "دی سایت" در تحلیلی نوشت : پایان دوران مبارک در مصر، اسرائیل را مجبور به در پیش گرفتن سیاست خارجی جدیدی خواهد کرد. اگر حسنی مبارک در مصر سقوط کند نخست وزیر اسرائیل یکی از متحدان عرب خود را از دست خواهد داد. این واقعیتی است که رژیم صهیونیستی به زودی باید خود را با آن روبرو کند.

نویسنده در ادامه با اشاره به حمایتهای گسترده رژیم مبارک از اسرائیل در طول دوران حکومت سی ساله اش نوشت : بدون مبارک نتانیاهو کاملا تنها خواهد شد.

به نوشته این نشریه سیاستمداران مهم اسرائیلی نیز تا به حال محتاطانه نسبت به تحولات مصر اظهار نظر کرده اند چرا که برای این رژیم امکان هیچ گونه نفوذی در این جریانات وجود ندارد. 

بزرگترین نگرانی در این میان برای رژیم اشغالگر قدس این است که بعد از مبارک یک حداقل حکومت منتقد اسرائیل در قاهره قدرت را در دست خواهد گرفت.

این نشریه آلمانی تاکید کرد : اسرائیل از تکرار شدن انقلابی همچون انقلاب اسلامی ایران در مصر هراسان است . قبل از سقوط رژیم شاهنشاهی در ایران در سال 1357 هیچ کس در غرب باور نمی کرد که این رژیم سقوط کند، اما امروز یک جمهوری اسلامی در ایران حکمفرماست. 

 


نوشته شده در جمعه 89/11/22ساعت 4:51 عصر توسط گمنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak