پخش فیلم ضد ایرانی "سنگسار ثریا" در عراق - صاعقه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صاعقه

با هدایت یک شرکت اسرائیلی؛ فیلم ضد ایرانی "سنگسار ثریا" در عراق پخش می شود

حزب پارت دموکرات کردستان عراق با همکاری یک شرکت اسرائیلی قصد دارند فیلم ضد ایرانی "سنگسار ثریا" را در کردستان عراق پخش کنند.
 حزب پارت دموکرات کردستان عراق قصد دارد با همکاری یک شرکت اسراییلی فیلم ضد ایرانی " سنگسار ثریا " که به زبان کردی دوبله شده است را از طریق شبکه تلویزیونی کردستان عراق پخش کند.
گفتنی است فیلم مذکور به کارگردانی "سیروس نورسته" و محصول 2008 آمریکا است و چندی پیش نیز از طریق برخی شبکه‌های تلویزیونی ضد ایرانی پخش شده است.
داستان این فیلم از رمانی با همین نام گرفته شده است که در آن زنی بی گناه به دلیل تبانی شوهرش با روحانی و کدخدای ده این زن را به سنگسار محکوم کرده و او را می کشند.
 راوی داستان در حقیقت زن دیگری به نام "زهرا" است که کل ماجرا را برای یک خبرنگار فرانسوی نقل می کند.این داستان در حقیقت می کوشد تا با بیانی تمثیلی روایت غرب را درباره کشورهایی که می کوشند استقلال خود را حفظ کنند تائید کرده و نهادها و رسانه های غربی را به عنوان منجی معرفی کند.
جالب اینکه نقش زهرا در این فیلم را شهره آغداشلو بازی کرده است. وی پیش از این در آثار دیگری از سینما و تلویزیون آمریکا ایفای نقش کرده است که در اکثر آنها ایرانی ها تروریست و آدم کش معرفی شده اند. به طور مثال می توان به ایفای نقش آغداشلو در یکی از فصل های سریال 24 به عنوان همسر یک تروریست اشاره کرد. آغداشلو در این فیلم خود نیز دست کمی از همسرش ندارد.
سیروس نورسته فارغ‌التحصیل سینما از دانشگاه یو.اس.سی آمریکاست و سابقه بیست سال فعالیت تلویزیونی و سینمایی دارد، اما فیلم "سنگسار ثریا" نخستین فیلم سینمایی اوست.

نوشته شده در سه شنبه 89/8/25ساعت 8:10 عصر توسط گمنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak