افشا - صاعقه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صاعقه

افشای جزئیاتی از "کیدون"؛ جوخه مخفی موساد در ترور شهید شهریاری

 

هفته‌نامه ساندی تلگراف به افشای جزییات نقش سرویس جاسوسی موساد در ترور دانشمندان هسته‌ای ایران پرداخت.به گزارش رجانیوز، در این گزارش که به قلم "گوردون توماس" نویسنده کتاب جاسوسان کیدون، روایتی داخلی از سرویس مخفی افسانه‌ای اسراییل موساد است (انتشارات جی‌آر بوکز)، به جلسه محرمانه مئیر داگان رئیس سابق سرویس موساد با گروه کیدون اشاره شده و از این عملیات تروریستی به‌عنوان "آخرین ضربه رئیس سابق موساد" یاد شده است.

  ساندی تلگراف با یادآوری تغییرات در سرویس جاسوسی موساد می‌نویسد: «در داخل ساختمان ضد بمبی که در حومه شهر تل آویو قرار دارد و حتی برنامه اینترنتی نقشه گوگل هم آن را از دیدها مخفی نگهداشته است، برخی کارکنان درجه بالای ساکن در این ساختمان هفته گذشته تغییر کردند. بنا بر گزارش منابع داخلی، برخی از آنها چنین پیغامی را به دیگران فرستادند: "این آخرین ضربه رییس بود".

 

اینجا رییس کسی نبود جز مئیر داگان رییس برکنار شده موساد که در روز اول کار خود در هشت سال پیش بر روی میز رستوران کارکنان خود ایستاد و از پشتیبانی خود از هر گونه عملیات علیه دشمنان اسراییل خبر داد که معنای آن این بود که حال این عملیات‌ها چه قانونی باشد و چه غیر قانونی.

 

او به ماموران تحت امر خود اجازه تزریق سم‌های عصبی، گلوله‌های انفجاری و روش‌های کشتاری را داد که حتی ماموران مخفی چینی و یا روسی از آنها استفاده نکرده بودند.

 

وی اعلام کرده بود که ما مانند مأمور اعدام و یا دکتری هستیم که وظیفه اجرای حکم مرگ به صورت تزریق را دارد. او با اعتبار خود این سخنان را اعلام داشته و ماموران او نیز شنیده و شیفته سخنان او شده بودند.

 

او همچنین اعلام کرده بود که تمامی عملیات‌های ما توسط اسراییل تایید می‌شود. ما وقتی می کُشیم، قانونی را زیر پا نمی‌گذاریم. ما حکمی را به اجرا می‌گذاریم که توسط نخست‌وزیر وقت تصویب شده است.»

 

در ادامه این گزارش، از جلسه‌ای خبر داده شده که در اوایل ماه جاری میلادی بین رییس موساد و تیمی از متخصصان تحت امر او شامل تحلیل‌گران، کارشناسان اسلحه و روانشناسان در اتاق کنفرانس او گرد هم آمدند که به همراه آنها یک تیمسار به عنوان فرمانده گروه موسوم به "کیدون" حضور داشت. کیدون به زبان عبری به معنای "سرنیزه" است. کیدون متشکل از 38 واحد کشتار است که پنج زن را نیز در اختیار دارند.

 

نویسنده گزارش ساندی تلگراف سپس به معرفی این گروه که یکی از شاخه‌های عملیات‌های تروریستی مخفی رژیم صهیونیستی است، می‌پردازد و می‌نویسد: «این گروه که در خارج از یک پایگاه نظامی در صحرای "نقب" در جنوب سرزمین‌های اشغالی آموزش دیده‌اند، همگی حول و حوش 20 سال سن دارند و به عنوان کارشناسان ترور و همچنین زبان‌های مختلف آموزش دیده‌اند که یکی از زبان‌هایی که به طور سلیس سخن می گویند، فارسی است. دوشنبه هفته گذشته در تهران پایتخت ایران، گروه کیدون مهارت خود را در کشتن یکی از دانشمندان برتر هسته‌ای ایران و مجروح ساختن یکی دیگر از آنها در اوج ساعت ترافیک به نمایش گذاشت.

 

هر دوی این دانشمندان در برنامه هسته‌ای ایران کارشناسان کلیدی به حساب می‌آمدند که موساد مدت‌ها روی آن‌ها کار کرده بود.

 

در یکی از ماشین‌ها، مجید شهریاری 45 ساله حضور داشت که کارشناس ارشد هسته‌ای ایران در طراحی سوئچ‌های هسته‌ای بود. صالحی مقام رسمی هسته‌‌ای ایران از شهریاری به عنوان اداره‌کننده پروژه‌های بزرگ یاد کرده بود.

 

یک هفته قبل از این ترور، این دانشمند هسته‌ای از سفر کره‌شمالی بازگشته بود که مقامات امنیتی در سئول بر این گمان هستند که او برای بحث در خصوص همکاری های مشترک در خصوص سانتریفیوژهای هسته‌ای به پیونگ‌یانگ سفر کرده بود.»

 

گزارش‌نویس ساندی تلگراف همچنین مدعی شد که "برخی اظهارات نیز حاکی از آن است که وی در راه برگشت به ایران مسیر سوریه را طی کرده است که مامور نفوذی موساد او را در فرودگاه بین‌المللی دمشق در مدت زمانی که انتظار پرواز به سمت تهران را کشیده، تحت نظر داشته است."
 
این هفته‌نامه ادامه می‌دهد: «در قسمت دیگری از تهران، دانشمند ارشد هسته‌ای فریدون عباسی دوانی کارشناس جهانی در جداسازی ایزوتوپ‌ها در راه رفتن به محل کار خود در آزمایشگاه دانشگاه شهید بهشتی بود.

 

در توطئه صورت گرفته در این حمله، ماموران نفوذی فارسی زبان موساد که سال‌ها بود در ایران بودند، حضور داشتند و این موضوع که چگونه به فرد نهایی و مهاجم در حمله و خروج او از ایران کمک کرده‌اند هنوز به صورت یک معما باقی مانده است.

 

اما سرنخی که حسین ساجدنیا رییس پلیس تهران از روش آنها روشن کرده است این است که دو موتورسوار به ماشین این دو دانشمند ایرانی نزدیک شده‌ و بمبی را به ماشین آنها متصل کرده‌اند که یکی از آنها منفجر شده است.
اینجا گزارش‌های تایید نشده‌ای در مورد بمب‌هایی با صفحه چسبنده که به مهاجمان اجازه می‌داده آنها را به شیشه جلویی هر ماشین بچسبانند، وجود دارد. در همان ساعات ساجدنیا موساد را به این جنایات متهم کرد.

 

وقتی اخبار این دو ترور به مقامات ارشد موساد رسید، همان مقامات ارشد پنج ستاره که پیش از این گفتیم به این موضوع رسیدند که این حمله پیغامی را با خود داشته که رییس با این حمله رسما استعفای خود را اعلام داشته است.

 

با وجود تحسین و وفاداری ماموران او، فرماندهی آقای داگان در موساد در موثر موثر بودن اقدامات او بحث‌هایی را مطرح کرده اند.

 

در یکی از این گونه حملات در فوریه گذشته او یک گروه ترور را با گذرنامه‌های جعلی بریتانیایی برای ترور محمود المبحوح فرمانده ارشد حماس به دوبی فرستاد.

 

آن عملیات موفقیت‌آمیز بود اما استفاده از گذرنامه‌های جعلی باعث تنش‌های دیپلماتیک با بریتانیا و اخراج رییس اداره موساد در لندن شد.

 

 پس از آن، در ماه می ماموران موساد در ترکیه در مورد هشدار در مورد اینکه ناوگان آزادی غزه حاوی مواد غذایی و دارویی بوده و هیچ سلاحی در آن نیست، شکست خوردند که اسراییل به خاطر همین موضوع با حمله به این ناوگان 9 امدادگر و صلح‌طلب ترکیه‌ای را کشت.

 

داگان پس از آن، پیشنهاد استعفای خود را تقدیم کرد که با این جواب نتانیاهو روبرو شد که در پست خود باقی بماند و در تدوین برنامه‌ای برای توقف برنامه ساخت برنامه اتمی ایران کمک کند.

 

در روزهایی که داگان در سایه در حال اداره عملیات تهران بود، از سوی نتانیاهو به تامیر پاردو معاون وی اعلام شده بود که او به زودی جای داگان را خواهد گرفت.

 

در هفته گذشته و زمانی که عملیات تهران آغاز شد، پاردو در اداره خود در کنار داگان جایی که بر روی دیوار آن تصویری که روش داگان رییس پیشین این اداره در هشت سال گذشته را تعیین کرده بود به چشم می‌خورد، حضور داشت.

 

در این تصویر یک افسر اس‌اس نازی دیده می‌شد که اسلحه دستی خود را به سوی پیرمردی هدف گرفته است. داگان یک بار توضیح داده بود که این تصویر چه چیزی می‌گوید. "آن پیرمرد یهودی پدربزرگ من بود. او فلسفه دفاع از خود و رهایی یهود را به من نشان می‌دهد، که ما باید قوی باشیم از مغز خود استفاده کنیم و از خودمان دفاع کنیم."

 

یک منبع در موساد هفته گذشته اعلام کرد که پاردو دوباره به لحظات همان تصویر استناد کرد تا استفاده از تمامی چیزهای در دسترس برای دفاع از اسراییل در برابر ایران ادامه پیدا کند.

 

پاردو اکنون 57 ساله است که در عملیات 1976 برای نجات گروگان‌های یهود در هواپیمای ایرفرانس در اوگاندا حضور داشته است.»

 


نوشته شده در شنبه 89/9/20ساعت 9:28 عصر توسط گمنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak