مسلمانان زندانی و گرسنه ی غزه - صاعقه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صاعقه

حمله صهیونیست ها به کاروان آزادی

 رژیم صهیونیستی درکانون تنفر جهان قرار گرفت

مسلمان بپا خیز   برادرت کشته شد

خمینی(ره): وحدت رمز پیروزی است.

این غده ی سرطانی(رژیم خونخوار اسرائیل)باید هرچه سریع تر از پیکره ی امت اسلام جدا و ریشه اش سوزانده شود.

من و تو مسلمان دشمن مشترکی داریم که به هیچیک از ما رحم نخواهد کرد.

 
تهران 10 خرداد 1389 
واکنش های بین المللی به جنایت جدید رژیم صهیونیستی در حمله به کشتی حامل کمک های بشر دوستانه به مردم غزه ، همچنان ادامه دارد.
                  
کاروان موسوم به آزادی، متشکل از 9 کشتی، حاملء 10 هزار تُن، کمکء غذایی و پزشکی برای مردمء تحتء محاصرهء نوارء غزه ، قرار بود بامداد امروز، وارد آبهای منطقه غزه شود ، اما صدها کماندوی رژیم صهیونیستی با حمایتء بالگرد های این رژیم، به کشتیهای حاملء کمک، حمله کردند . در این حملهء ددمنشانه که با صدای  انفجار های متعدد همراه بود ، دستکم  20  نفر شهید و بیش از پنجاه تن هم زخمی شدند . 

              

مصطفی برغوثی عضوشورای قانونگذاری فلسطین با بیان اینکه ، رژیم صهیونیستی با حمله به کشتی حامل کمک های بین المللی برای غزه ، همه قوانین بین المللی را نقض کرد ، اعمال تحریم های جهانی را علیه رژیم صهیونیستی خواستار شد. 

وی با بیان اینکه فلسطینیان در اعتراض به جنایت جدید صهیونیست ها در رام الله ، جنین ، طولکرم و نابلس تظاهرات برگزار خواهند کرد افزود ، آنچه امروزرخ داد نقطه عطفی درتاریخ کشمکش بااشغالگران خواهدبودوباعث نهضت جهانی علیه اسرائیل خواهدشد.



محمود الزهار از مقامات جنبش حماس هم ، گفت: حمله امروز صهیونیست ها ثابت کرد ، رژیم صهیونیستی تروریست وجنایتکاری بیش نیست .
وی خطاب به کسانیکه دم از سازش با رژیم جعلی اسراییل می زنند گفت :کسانی که فکرمی کنندازطریق روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیست می تواننددستاوردی برای مردم فلسطین داشته باشند باید روی داد امروز را به خوبی تجزیه وتحلیل کنند.

اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت قانونی فلسطین هم با نام گذاری امروز به نام رهایی از همه حاضران در کاروان آزادی قدردانی کرد و آنان را قهرمان تاریخ بشریت نامیدو گفت : جنایت امروز که اشغالگران کوشیدندآن را به دور از چشم رسانه ها انجام دهند;یک رسوایی سیاسی وتبلیغاتی دیگر برای این رژیم غاصب است .

هنیه با اعلام سه روز عزای عمومی در سرزمین های فلسطینی همچنین برای اعلا م همبستگی با شهدای کاروان آزادی اعتصاب عمومی درکرانه باختری و نواره غزه را خواستار شد.


دبیرکل اتحادیه عرب نیز با محکوم کردن اقدام رژیم صهیونیستی به کشتی حامل کمک ها ی بین المللی به مردم غزه و شهادت شماری از فعالان هوادار فلسطینیان در این کشتی ، گفت این اقدام ،نشان دادکه اسرائیل خود را برتر از قانون می داند و مخالف هرگونه اقدامی برای برقراری صلح است .

عمر موسی افزود اتحادیه عرب برای بررسی جنایت امروز صهیونیست ها فردا نشست فوق العاده برگزار می کند.


نخست وزیر و وزیر امورخارجه لبنان نیز تهام نظامیان صهیونیست به ناوگان کمک های بشردوستانه برای مردم غزه محکوم کردند.

سعد حریری نخست وزیر لبنان گفت: این اقدام رژیم صهیونیستی را اقدامی دیوانه وار توصیف کرد و افزود حمله صهیونیست ها به کشتی حامل کمک های بشر دوستانه آن در آب های بین المللی تنش ها را در منطقه تشدید می کند.

علی الشامی وزیر امورخارجه لنبان که کشورش ریاست دوره ای شورای امنیت را برعهده دارد ، نیز ، نشست ویژه این شورا را با هدف بررسی هجوم وحشیانه امروزرژیم صهیونیستی به "ناوگان آزادی "خواستارشد.

وزیر امورخارجه ترکیه هم برای اعلام اعتراض رسمی کشورش به اقدام امروز صهیونیست ها و همچنین ابلاغ در خواست ترکیه برای برگزاری نشست اضطراری سازمان ملل ، امروز عازم نیویورک شد. 


 بلندآرینچ معاون نخست وزیرترکیه روزدوشنبه گفت :تهاجم رژیم
صهیونیستی به کاروان کمک رسانی به غزه ;اقدام گستاخانه ، ضدانسانی  و لکه ننگ دیگری برپیشانی اسرائیل است .


اتحادیه جهانی مسلمانان درمکه مکرمه  نیز در بیانیه ای
با محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به ناوگان آزادی  ازسران کشورهای اسلا می عربی ،شورای امنیت سازمان ملل ونیزمجامع بین المللی دفاع ازحقوق بشرخواست ، باتحت فشارقراردادن این رژیم به محاصرظالمانه باریکه غزه پایان دهند .


امیرقطر نیز اقدام رژیم صهیونیستی را در حمله به ناوگان آزادی محکوم کرد و آن را نمونه بارز دزدی دریایی دانست و همچنین برضرورت پایان دادن به محاصره غزه تاکیدکرد.

بسیاری از کشورها ازجمله ترکیه ، سوئد ، یونان ، اسپانیا ، ایرلند ، نروژ ، اتریش ،آلمان ، دانمارک و اردن در اعتراض به جنایت امروز صهیونیست ها سفرای این رژیم را در پایتخت ها خود فراخواندند .

ترکیه همچنین سفیر خود را از تل آویو فراخواند .

وزارت دفاع یونان هم اعلا م کرددولت این کشور دراعتراض به تهاجم رژیم صهیونیستی به ناوگان حامل کمکهابشردوستانه به نوارغزه به رزمایش مشترک نظامی با این رژیم پایان می دهد.

اما اتحادیه اروپا هم مثل همیشه در موضعی منفعلانه و دو پهلو اعلا م کرد، این اتحادیه تحقیقات کامل مقامات اسراییل را در مورد حمله به ناوگان کمک های بین المللی به غزه ، خواستار است .

اما درحالیکه جنایت امروز صهیونیست ها انزجار جامعه جهانی را درپی داشته است ، از یک سو بشتر رسانه های آمریکایی سکوت معناداری را اختیار کرده اند و از سوی دیگر بنگاه سخن پراکنی انگلیس ، با پوشش جانبدارانه اخبار مربوط به حادثه امروز ، تلاش کرد ، رژیم صهیونیستی را از این جنایات تبرئه کند.

شبکه انگلیسی بی بی سی هرچندحادثه راپوشش داداماسعی کردبه طرق مختلف ازاسرائیل جانبداری کند.

این شبکه درمصاحبه هایش با افراد خاص ، تلاش کرد تا این ابهام را مطرح کند که شاید فعالا ن هوادار فلسطینان در کاروان آزادی به نظامیان صهیونیست تیراندازی کرده اند ،

درحالیکه همه تصاویر و گزارش هابه صورت قطعی ازکشته وزخمی شدن دهها نفرحکایت دارداین شبکه درگزارش هایش از واژه های ـ تاییدنشده ـ و ـ احتمالی ـ استفاده می کند.


درهمین حال ، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در اظهارات مضحک اعلام کرد، : نمی دانیم چه کسی دستورشلیک به کشتی حامل فعالا ن هوادارفلسطین وکمک های بشردوستانه راصادرکرده است .
<\/h3>
نوشته شده در دوشنبه 89/3/10ساعت 9:24 عصر توسط گمنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak