هم غزه، هم لبنان ، جانم فدای اسلام - صاعقه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صاعقه

چه خبر بود در بیروت!   کجایی امام عزیز که مانور عزت اسلام را ببینی؟!

سخنان دکتر احمدی نژاد در سفر به جنوب لبنان 
رئیس جمهور به جنوب لبنان رفت و در جمع مردم مناطق بنت جبیل و قانا سخنرانی کرد . 

دکتر احمدی نژاد همزمان با پرواز جنگنده های رژیم صهیونیستی بر آسمان بنت جبیل ، در ورزشگاه این منطقه گفت : فلسطین با قدرت مقاومت آزاد خواهد شد و صهیونیست ها رفتنی هستند

دکتر محمود احمدی نژاد در اجتماع عظیم و باشکوه مردم شهر بنت جبیل افزود : مردم مقاوم بنت جبیل در خط مقدم مقاومت در مقابل متجاوزان و اشغالگران ایستاده و با حفظ وحدت، تمامیت و امنیت لبنان را حفظ کرده اند . 

رئیس جمهور همچنین بنت جبیل را پایتخت آزادی ، آزادگی ، مقاومت و پیروزی دانست و گفت : امروز بنت جبیل زنده و ایستاده است و مردم این منطقه مرزبانان استقلال و عظمت انسانیت هستند . 

دکتر احمدی نژاد با گرامیداشت یاد و نام شهیدان مقاومت لبنان گفت : اگر مقاومت و ایستادگی شهیدان نبود ، خط مرز مقاومت با صهیونیست ها مشخص نبود . 

وی تصریح کرد: مردم جنوب لبنان با ایستادگی خود نشان دادند که اراده بر شمشیرها ، تانک ها و هواپیماها غلبه دارد و اراده ملت و مقاومت لبنان، بر شمشیر صهیونیست ها پیروز می شود و هیچ قدرتی نمی تواند، مقاومت لبنان را در هم شکند. 

رئیس جمهوری کشورمان مردم روستای قانا را نیز مومن ، شجاع و انقلابی دانست و با قدردانی از صبر، مقاومت و سرافرازی مردم این روستا گفت: قانا سند زنده مقاومت وایمان مردم لبنان است. 

دکتر محمود احمدی نژاد با حضور در جمع صمیمی مردم روستای قانا یاد شهدای فاجعه قانا را گرامی داشت و گفت : شهیدان مظلوم و بی دفاع قانا سند مظلومیت مردم و مقاومت لبنان و سند زنده جنایت جنایتکاران صهیونیست است. 

رئیس جمهور، مردم و جوانان رشید قانا را امید لبنان و ملت های منطقه دانست و خطاب به آنان گفت: شما پیروز هستید و دشمنان شکست خورده اند و شما خواهید ماند و دشمنان در سراشیبی سقوط و اضمحلال قرار دارند. 

وی افزود : از جانب ملت ایران به ایمان و ایستادگی و عدالت خواهی شما تبریک می گویم. 

رئیس جمهور گفت : ملت ایران و رهبری عزیز انقلاب تا آخر در کنار مردم قانا و مردم لبنان خواهد ایستاد

وی اعلام کرد: شهیدان قانا زنده اند و دشمنان قانا مرده اند . 

مردم شهر سنی نشین صیدا در جنوب لبنان نیز از دکتر محمود احمدی نژاد استقبال گسترده ای کردند . 

ارتش رژیم صهیونیستی نیز در دومین روز از سفر هیئت ایرانی در مرزهای فلسطین اشغالی به حالت آماده باش در آمده بود . 


سفر رئیس جمهوری به لبنان در حالی پایان یافت که سران کشورهای غربی و رسانه های خارجی همچنان از استقبال پر شور لبنانی ها از دکتر احمدی نژاد در حیرتند.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس در گزارشی با عنوان احمدی نژاد به جلوی درخانه دشمن بزرگ خود می رود درباره دومین روز دیدار احمدی نژاد از لبنان نوشت : در حالی که بالگردهای اسرائیلی بر آسمان مرزهای دو منطقه به پرواز در آمده بودند احمدی نژاد به هزاران نفر از لبنانی ها گفت : او به لبنانی ها به خاطر مقاومتشان  می بالد . 

شبکه تلویزیونی فاکس نیوز نیز با گزارشی از دومین روز این دیدار نوشت : پرچم های حزب الله ، ایران و لبنان در سراسر خیابان های لبنان برافراشته شده اند و این پر چم ها از بیروت گرفته تا مرزهای جنوبی لبنان با رژیم اسرایئل همه جا هستند . 



فاکس نیوز اذعان کرد : اینها نشان دهنده قدرت و حضور ایران در لبنان است . 

شبکه خبری سی ان ان نیز در گزارشی گفت : رئیس جمهور ایران روز پنجشنبه به مرزهای همیشه پرتنش لبنان با اسرائیل سفر و از اتحاد و اتفاق لبنانی ها ستایش و سخنان آتشینی را نثار دشمن خود ؛ یعنی رژیم اسرائیل کرد . 



سی ان ان تصریح کرد : احمدی نژاد در جمع هزاران لبنانی گفت : که صهیونیست ها چاره ای ندارند جز آن که در مقابل اراده مردم سر فرود بیاورند و به خانه های اولیه خود برگردند

شبکه خبری سی بی اس هم با انتشار گزارشی از این سفر و استقبال پرشور مردم لبنان از احمدی نژاد به بازگو کردن بخش هایی از سخنان احمدی نژاد در بنت جبیل پرداخت و اضافه کرد : اسرائیل از نزدیک سفر احمدی نژاد را زیر نظر دارد اما به خاطر دوری از بر انگیختن حساسیت ها در منطقه سعی می کند از حضور نظامی آشکار در این نواحی بپرهیزد . 



شبکه تلویزیونی ای بی سی آمریکا همچنین بخش هایی از برنامه های خبری خود را به انتشار صحنه هایی از استقبال باشکوه لبنانی ها از رئیس جمهوری ایران اختصاص داد و در همین ارتباط گفتگویی با هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه این کشور انجام داد . 

هنگامی که خبرنگار شبکه تلویزیونی ای بی سی آمریکا به هیلاری کلینتون وزیر خارجه این کشور گفت که لبنانی ها از محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران مانند یک قهرمان ؛ استقبال کرده اند کلینتون کنترلش را از دست داد و به هذیان گویی افتاد . 

کلینتون از شنیدن استقبال قهرمانانه از رئیس جمهوری ایران در لبنان آشکارا خشمگین شده بود.

بی سی سی هم دیشب در مهمترین خبر سایت خود نوشت : احمدی نژاد تا مرز اسراییل پیش رفت و گفت صهیونست ها رفتنی اند . 



بی بی سی این خبر را با عکسی از سخنرانی عصر دیروز رئیس جمهوری اسلامی ایران در بنت جبیل در جنوب لبنان و در نزدیکی مرز اسرائیل منتشر کرد . 

بی بی سی افزود : احمدی نژاد در جمع هزاران نفر از مردم منطقه بنت جبیل گفت : فلسطین با قدرت مقاومت پیروز خواهد شد . 

در همین حال شبکه تلویزیونی العربیه که تاکنون با پخش گزارش های یک طرفه می کوشید تصویر منفی از سفر رئیس جمهوری ایران به لبنان به نمایش بگذارد با " عقاب صقر " نماینده مجلس لبنان از جریان 14 مارس طرفدار نخست وزیر لبنان گفتگو کرد . 

" عقاب صقر " در این گفتگو گفت : رئیس جمهوری ایران در این سفر بر علاقمندی کشورش برای جلوگیری از بروز هرگونه فتنه در لبنان و نیز گسترش وفاق ملی در این کشور تاکید کرد . 

عقاب صقر افزود : رئیس جموری ایران همچنین تاکید کرد که
هرگونه فتنه گری در لبنان یک هدیه مجانی به اسرائیل خواهد بود و هرگونه اقدامی برای شعله ور کردن جنگ داخلی یا هرگونه تحرک نظامی یا میدانی در راستای خدمت به دشمن اسرائیلی است . 

وی سخنان احمدی نژاد را سازنده توصیف کرد و گفت : احمدی نژاد با این موضع گیری خود به تمامی شایعه ها مبنی براینکه سفر رئیس جمهور ایران به لبنان موجب تشدید بحران امنیتی در این کشور خواهد شد پایان داد . 

شبکه تلویزیونی الجزیره هم کوشید این سفر را تحریک آمیز جلوه دهد . 

الجزیره ضمن اذعان به استقبال گسترده مردمی از دکتر احمدی نژاد گفت : پرچم های ایران حتی در نزدیک ترین نقاط به مرز اسرائیل هم نصب شده است . 

الجزیره همچنین در تمام خبرهای خود مربوط به سفر رئیس جمهوری ایران به لبنان به موضوع نگرانی و احساس خطر آمریکا و رژیم صهیونیستی از این سفر اشاره کرد . 

شبکه تلویزیونی یورونیوز هم به موفقیت آمیز بودن نخستین سفر رسمی آقای احمدی نژاد به لبنان اذعان کرد. 

شبکه تلویزیونی فرانس 24 هم گزارش داد : لبنان از احمدی نژاد مانند یک قهرمان استقبال کرد . 

خبرگزاری غیرمتعهدها هم سفر احمدی نژاد به لبنان را بسیار مهم و موفق ارزیابی کرد . 

خبرگزاری غیرمتعهدها در خبری با عنوان استقبال گرم لبنانی ها از احمدی نژاد تاکید کرد : این سفر بسیار با اهمیت و موفق بوده است . 

شبکه تلویزیونی خبر آسیا متعلق به سنگاپور هم درگزارشی از سفر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران به لبنان و استقبال باشکوه لبنانی ها از این سفر نوشت: احمدی نژاد در بیروت اسرائیل را دشمن بزرگ ایران و لبنان معرفی کرد . 

این شبکه خبری با اشاره به استقبال گسترده مردم لبنان از احمدی نژاد گفت : تحلیل گران معتقدند حضور احمدی نژاد در لبنان باعث تقویت روحیه ایستادگی در مقابل اسرائیل و تقویت موضع حزب الله در این کشور خواهد شد . 

خبرگزاری رویترز نیز اعلام کرد : محمود احمدی نژاد از سفر به لبنان استفاده کرد تا به دولت این کشور اطمینان دهد ایران در رویارویی با اسرائیل در کنار بیروت قرار داد . 

سفر آقای احمدی نژاد به بیروت در رسانه های عراق هم بازتاب داشت و تلویزیون های الفرات ، بلادی ، الاتجاه و المسار به صورت زنده تصاویر دیدار آقای احمدی نژاد با مردم لبنان را پخش کردند . 

رسانه های اردن ، آفریقای جنوبی ، استرالیا و ده ها کشور دیگر نیز حضور آقای احمدی نژاد در لبنان را پوشش خبری دادند و از زوایای مختلف آن را تحلیل کردند . 

روزنامه های صهیونیستی "جروزالم پست " و "یدیعوت آحارونوت " نیز با تیتر "لبنان به احمدی نژاد خوش آمد گفت " سعی کردند هدف اصلی از سفر رئیس جمهور ایران به لبنان را حمایت از جنبش حزب الله اعلام کنند . 

دیگر برنامه های دومین روز سفر رئیس جمهور به لبنان 
دیدار با سران گروه های سیاسی ، علما و سخنرانی در جمع روسای 18 دانشگاه لبنان بخشی دیگر از برنامه های سفر رئیس جمهوری به لبنان بود . 

در همین مراسم وزیر علوم لبنان دکترای افتخاری علوم سیاسی به آقای احمدی نژاد اعطا کرد . 

حضور نمایندگان " میشل سلیمان " رئیس جمهور و " سعد حریری " نخست وزیر و " نبیه بری " رئیس مجلس ، مسئولان حزب الله و جنبش امل و جمعی از وزرای دولت ومسئولان جنوب و علمای اهل سنت در این مراسم چشمگیر بود . 

همچنین برخی منابع لبنانی از دیدار سید " حسن نصرالله " دبیرکل جنبش حزب الله لبنان با رئیس جمهوری اسلامی ایران خبر دادند . 

دو طرف در این دیدار که در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت انجام گرفت نتایج سفر آقای احمدی نژاد به لبنان ، مسائل این کشور و وضع منطقه را بررسی کردند . 

در این دیدار سید نصرالله یک قبضه سلاح که توسط یکی از افراد مقاومت اسلامی لبنان از نظامیان صهیونیستی به غنیمت گرفته شده بود را به پاس وفاداری به رئیس جمهوری اسلامی ایران هدیه کرد . 

رئیس جمهوری اسلامی ایران در آخرین مرحله از سفر خود به دیدار میشل سلیمان همتای لبنانی خود رفت و در کاخ بعبدا یک بار دیگر بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به لبنان در تمامی زمینه ها تاکید کرد . 

رئیس جمهوری همچنین از سلیمان برای سفر دوباره به تهران دعوت و از استقبال گرم دولت و مردم لبنان از وی و هیئت همراه قدردانی کرد . 

در این دیدار همچنین دو طرف با مثبت ارزیابی کردن سفر تاریخی آقای احمدی نژاد بر لزوم پیگیری توافق نامه های امضا شده تاکید کردند . 

سفر دو روزه رئیس جمهوری اسلامی ایران به لبنان به دعوت رسمی میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان و در چارچوب توسعه روابط سیاسی دو کشور و تعمیق همکاری های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی انجام شد . 

در این سفر 17 سند همکاری میان وزیران و مسئولان دو کشور به امضا رسید . 

این اسناد که در حضور آقایان احمدی نژاد و میشل سلیمان به امضا رسید ، شامل همکاری های دو کشور در زمینه نیرو ، مسکن ، تجارت ، ساختمان ، فعالیت های علمی ، ارتباطات و فناوری ، آموزش عالی ، نفت و گاز ، بازرگانی ، تربیت بدنی ، محیط زیست ؛ کشاورزی ، بهداشت ، صنایع دستی ، گردشگری ، فعالیت های رسانه ای ، سرمایه گذاری های مشترک و همکاری بین خبرگزاری های دو کشور است . 


دکتر احمدی نژاد  : همه ما از مقاومت دلیرانه ملت لبنان حمایت می کنیم و به امید روزی هستیم که منجی عالم بشریت ظهور کرده و عدالت جهانی را بگستراند . 

وی ضمن حمایت از مقاومت مردم لبنان و دیگر مردم منطقه گفت : دولت های زورگو اکنون طبلی توخالی بیش نیستند و آنان مطمئن باشند اسرائیل از بین خواهد رفت و پیروزی بزرگ در راه است و تنها راه پیروزی نیز مقاومت است .

نوشته شده در جمعه 89/7/23ساعت 2:55 عصر توسط گمنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak