افسانه هولوکاست - صاعقه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صاعقه

سوتی جالب بی بی سی در اثبات هلوکاست
 
مدتی است که مجموعه مستند هایی با موضوع هولوکاست در شبکه بی بی سی فارسی پخش می شود. در این برنامه ها  سعی شده با تلفیق صحنه های بازسازی شده از دستگیری و کشتار یهودیان و گفته های شاهدان عینی و اندک تصاویر واقعی، وقوع هولوکاست برای مخاطبین اثبات شود.

این مجموعه مستند که به صورت کاملا حرفه ای تهیه شده، با استفاده از احساسات مخاطبین و ایجاد پذیرش ذهنی، مجموعه آمارهای بدون مدرک معتبر و بعضا غلط را به خورد مخاطبین خود می دهد.



اما آنچه می خواهم برای شما مفصل تر بگویم، سوتی جالبی است که شبکه بی بی سی در ارائه آمار کشته شدگان یهودی داده است.

در بخشی از این مجموعه مستند به  مسئله کشتار یهودیان در تربلینکا پرداخته می شود. در این بخش نیز طبق روال کلی مستند با تلفیق گفتار چند شاهد عینی و صحنه های بازسازی شده؛ به شرح جنایات نازی ها در تربلینکا پرداخته می شود.
در ادامه این بخش و بعد از شرح مظلومیت یهودیان بی گناه و جنایات نازی ها به ناگاه آماری تکان دهنده ارائه می شود.

مدرک چیست؟ یک تلگراف به صورت پیام رمزی از طرف هوفل (H?fle) درباره تعداد یهودیان منتقل شده به اردوگاه تربلینکا.

 

اصل این پیام به شکل زیر است که بی بی سی با قهوه ای کردن رنگ آن و افزودن عبارت MOST SECRET سعی می کند تا این تلگراف را به صورت یک سند تاریخی جلوه دهد.

 


دو نکته جالب در مورد این تلگراف:


1. اولین نکته جالب این است که عدد یهودیان منتقل شده به تربلینکا در این تلگراف 71355 نفر بوده است که به صورت رمزیT 71355  در متن تایپ شده است.

 

 

 اما بی بی سی تعداد کشته شدگان یهودی در تربلینکا را 713555 نفر ذکر می کند. یعنی حدود 650000 نفر بیشتر از آنچه در تلگراف اشاره شده است.

 

 

در حقیقت یک 5 به آخر رقم درج شده در تلگراف اضافه می کند.

جالب اینجاست که هیچ مدرک معتبری دیگری مبنی بر اینکه چرا این 5 را به آخر آمار اضافه کرده ایم بیان نمی شود.

من در اینترنت جستجو کردم و به این عبارت روبرو شدم:

the original reads 71355, but this is probably a typo as 713555 gives the correct totalo 



 

2. نکته جالب دیگر این است که در این تلگراف هیچ اشاره ای به کشتار  یهودیان نشده است، بلکه تنها گفته شده این تعداد آدم به این اردوگاه ها منتقل شده اند.

 
سخن من این است که چطور می توان برای ادعای بزرگی مبنی بر کشتار  بیش از 700.000 نفر تنها به یک تلگراف بسنده کرد و البته آن تلگراف هم غلط تایپی در حد 650.000 نفر داشته باشد و در آن اصلا سخنی از کشتن نیز گفته نشده باشد!!!

یعنی 700.000 نفر را در مدت کوتاه به یک منطقه خاص می آورند و می کشند و دفن می کنند و هیچ کس متوجه نمی شود و هیچ سندی نیست مگر همین تلگراف!

برای اینکه کمی بتوانیم مقایسه آماری بکنیم یادآور می شوم که تعداد شهدای جنگ تحمیلی هشت ساله، تنها 200.000 نفر بوده است.

نوشته شده در دوشنبه 89/8/10ساعت 7:51 عصر توسط گمنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak