تشکیل تیم مخفی در اینترنت برای ترمیم وجهه رژیم صهیونیستی - صاعقه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صاعقه

یک نویسنده آمریکایی در مقاله‌ای نوشت که وزارت خارجه رژیم ‌صهیونیستی تیم مخفی ویژه ایجاد کرده که کار آن‌ها رصد 24 ساعته اینترنت و انتشار خبرهای مثبت درباره رژیم ‌صهیونیستی است.
                                      

 پایگاه اینترنتی "انتفاضه الکترونیک " در مقاله‌ای به قلم "جاناتان کوک " (Jonathan Cook) نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی می‌نویسد: حمایت احساسی از رژیم‌صهیونیستی در نظرخواهی‌ها و کامنت‌گذاری در وب سایت‌ها، چت روم‌ها، وبلاگ‌ها، توییتر و فیس‌بوک چندان واقعی به نظر نمی‌رسد.

پسر بچه‌های اسرائیلی مبلغان سیاست‌های این رژیم هستند

وی افزوده است: وزارت خارجه رژیم ‌صهیونیستی از ایجاد یک تیم مخفی ویژه به صورت دستمزدی خبر داد که کار آنها پرسه در اینترنت به صورت 24 ساعته و انتشار خبرهای مثبت درباره این رژیم‌ است، پسربچه‌های اسرائیلی با درک اینترنتی، سربازان جدید ارتش هستند که با وب‌گردی در اینترنت خط مشی این رژیم را در کشمکش‌های خاورمیانه تبلیغ می‌کنند.

"یان اشتورمن " که مسئول این پروژه است، می‌گوید: از هر لحاظ اینترنت یک صحنه عملیاتی در منازعه فلسطین-اسرائیل است و ما باید در این صحنه فعال باشیم وگرنه ما بازنده خواهیم بود.

وی می‌افزاید: وجود یک تیم جنگ اینترنتی نیز در بودجه سال جاری وزارت خارجه نیز پیش‌بینی شده و حدود 150000 دلار برای گام اول و توسعه آن تعیین شده و در سال بعد سرمایه مورد نظر افزایش می‌یابد.

این گروه، زیر نظر وزارت‌ دیپلماسی عمومی رژیم صهیونیستی عمل می‌کند و با وزارت خارجه، سازمان‌های خصوصی و ابتکاراتی که تصویر رژیم صهیونیستی را در روزنامه، تلویزیون و اینترنت ترویج می‌کرد، سر و کار دارد.
اشتورمن، معاون وزیر دیپلماسی عمومی اسرائیل در مصاحبه با روزنامه اقتصادی کالکالیست در ماه جاری تأیید کرد که این تیم به صورت مخفی کار می‌کند.

وی می‌گوید: قرار نیست افراد ما در اینترنت بگویند "سلام، من از دفتر دیپلماسی عمومی وزارت خارجه اسرائیل هستم و می‌خواهم با شما صحبت کنم. نه! آنها لزوماً خودشان را به عنوان اسرائیلی معرفی نخواهند کرد، آنها به عنوان وب گردهای اینترنتی و مثل شهروندان عادی صحبت می‌کنند اما جواب‌های آنها بر اساس یک لیست آماده از پیام‌هایی است که وزارت خارجه آن را تنظیم کرده است.

اسرائیل نمی‌تواند واقعیت کشتن بچه‌ها را وارونه جلوه دهد

"رونا کوپربویم " سردبیر یک سایت خبری مردمی در رژیم‌صهیونیستی از این اقدام انتقاد کرده و می‌گوید: این نشان می‌دهد که اسرائیل یک رژیم پلیسی شده است، اسرائیل نمی‌تواند واقعیت دیگری در سرزمین‌های اشغالی بسازد و آن را زیبا جلوه دهد. بچه‌ها کشته می‌شوند، خانه‌ها بمباران می‌شود و خانواده‌ها از هم می‌پاشند، واقعیت این‌ها هستند.

این گزارش افزوده است: در زیر مطلب کوپربویم پر از کامنت‌هایی بود که تقاضا کرده بودند چگونه می‌توانند برای کار در تیم وزارت خارجه ثبت نام کنند!! در واقع این پروژه انطباق‌سازی شیوه‌های روابط عمومی بود که وزارت خارجه به طور ویژه برای حمله رژیم‌صهیونیستی به غزه در دسامبر و ژانویه توسعه داده بود.

اشتورمن می‌گوید: در طول عملیات ما از جوامع یهودی خارج تقاضا کردیم که با کمک آنها چند هزار داوطلب به خدمت بگیریم که به داوطلبان اسرائیلی بپیوندند.

این روزنامه نگار اضافه می‌کند: ارتش رژیم‌صهیونیستی نیز یکی از سایت‌های مردمی را در انتشار فیلم‌های ویدئویی در سایت یوتیوب در اختیار دارد و مرتباً کلیپ‌های ویدئویی را آپ لود می‌کند، اگر چه این مساله توسط گروه‌های حقوق بشری به خاطر گمراه کردن بینندگان درباره آنچه که در فیلم‌ها نشان داده می‌شد مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

در طول جنگ، وزارت خارجه بر روی فعالیت‌های وب سایت‌های اروپایی تمرکز کرده بود، جایی‌که مخاطبان بیشتر مخالف سیاست‌های رژیم‌صهیونیستی هستند. در بالای لیست سایت‌های مورد نظر آنها در این پروژه جدید بی‌بی‌سی آن لاین و سایت‌های عربی بود.

کوک با اشاره به تلاش صهیونیست‌ها برای استفاده از فضای مجازی برای ترمیم وجهه رژیم صهیونیستی می‌افزاید: تالون گیلعاد که رهبر گروه اینترنتی است به روزنامه کالکالیست گفت که بعضی از مردم با وزارت خارجه تماس گرفتند و پیشنهاد ارائه خدمات در طول جنگ غزه داشتند، مردم تقاضای دریافت اطلاعات می‌کردند و پس از ارائه اطلاعات به آنها ما شاهد بودیم که این اطلاعات سریعاً در سراسر اینترنت پخش می‌شد.

وی همچنین می‌نویسد: تیم جدید در راستای افزایش همکاری و هماهنگی با اسرائیل سایتی را به نام GIYUS.ORG (از اسرائیل حمایت کنید) راه‌اندازی کرد، گزارش شده حدود 50000 فعال این گروه یک نرم افزار به نام مگافون را دانلود کردند که وقتی یک مقاله اسرائیلی منتشر می‌شود یک زنگ هشدار برای کامپیوتر آنها می‌فرستد و آنها بلافاصله سایت را با کامنت‌ها و اظهار نظرهای خود بمباران می‌کنند و با کامنت‌های خود از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند.

اسرائیلی‌ها در جهت سوء استفاده از رسانه‌های جدید گام بر می‌دارند

"ناصر رگو " از الام که یک گروه از سازمان‌های عرب محسوب می‌شود، می‌گوید: آنها در میان گروه‌هایی بودند که مورد هدف وزارت دیپلماسی عمومی اسرائیل برای ترور شخصیت‌ها قرار می‌گرفتند، هدف آنها وضوحا بی‌اعتبار کردن آنهایی است که برای حقوق بشر و عدالت در فلسطین تلاش می‌کنند اما وقتی این گزارش‌ها به وزارت خارجه می‌رسد، آنها وجود گروه‌های اینترنتی را انکار می‌کنند. با این وجود وزارت خارجه می‌پذیرد که مقامات اسرائیلی در جهت سوء استفاده از رسانه‌های جدید گام بر می‌دارند.

اشتورمن می‌گوید که ستاد وی ممکن است برای استفاده از سایت‌ها برای بهبود تصویر رژیم صهیونیستی نزد افکار عمومی جهان به عنوان یک دولت توسعه یافته که برابری زیستی و انسانی را گسترش می‌دهد، تلاش کند.

دیوید سارانگا مدیر روابط عمومی کنسولگری اسرائیل در نیویورک که مامور ترویج اخبار خوشایند در مورد اسرائیل است، هفته گذشته گفت: رژیم صهیونیستی در مقابل حامیان فلسطین دچار عدم برتری است.

سانگارا در گزارشی به ینت اعلام کرد: برخلاف جهان اسلام که صدها میلیون حامی دارد که روایت‌های فلسطینی را به منظور درهم کوبیدن رژیم‌صهیونیستی می‌پذیرند، جهان یهود فقط 13 میلیون حامی دارد.

کوک در انتهای مقاله خود می‌نویسد: رژیم‌صهیونیستی نگران این مساله است که حمایت‌ها از آن در بین نسل جدید در اروپا و آمریکا فروکش کرده است.


نوشته شده در چهارشنبه 89/9/17ساعت 10:11 عصر توسط گمنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak