رژیم صهیونیستی باید از نظر فرهنگی و دانشگاهی نیز تحریم شود - صاعقه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صاعقه

فعال فرهنگی و حقوق بشر فلسطین:
رژیم صهیونیستی باید از نظر فرهنگی و دانشگاهی نیز تحریم شود

 «عمر برغوثی» بنیانگذار جنبش فلسطینی بایکوت فرهنگی و دانشگاهی رژیم صهیونیستی، دانشگاهیان این رژیم را همدستان جنایات این رژیم دانسته و بر بایکوت فرهنگی و دانشگاهی این رژیم تاکید می‌کند.

                                  

به گزارش خبرگزاری فارس، "عمر برغوثی " بنیانگذار جنبش فلسطینی بایکوت فرهنگی و دانشگاهی رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای که با The Real News Network انجام داده است، دانشگاهیان رژیم صهیونیستی را همدستان این رژیم در اشغال، سرکوب‌ و بی‌‌عدالتی نسبت به فلسطینیان دانست و بر ضرورت بایکوت فرهنگی و دانشگاهی این رژیم تاکید کرد.
وی، جنبش فلسطینی برای بایکوت فرهنگی و دانشگاهی رژیم صهیونیستی را که کار خود را از سال 2004 آغاز کرده است یکی از انواع بایکوت کلی و تحریم علیه این رژیم برمی‌شمارد. به گفته وی، این جنبش مذکور، مورد پذیرش قریب به اتفاق فلسطینی‌ها است و بیش از 150 گروه عمده در جامعه مدنی فلسطین از جمله اتحادیه‌های اصلی تجاری، اتحادیه‌های زنان، نیروهای سیاسی و سازمان‌های غیردولتی از این جنبش حمایت کرده‌اند.
از دیدگاه بنیانگذار جنبش فلسطینی بایکوت فرهنگی و دانشگاهی رژیم صهیونیستی این جنبش بایکوت به حقوق فلسطینی‌ها و سرکوب و بی‌عدالتی رژیم صهیونیستی و نقش دانشگاهیان رژیم صهیونیستی به عنوان همدست این رژیم می‌پردازد. در واقع هیچ‎یک از دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی هرگز در برابر اشغال‌گری این رژیم موضع نگرفته است. تنها افراد انگشت‌شماری از 9 هزار نفر دانشگاهی رژیم صهیونیستی، اشغال‎گری این رژیم را محکوم کرده‌اند. وی همچنین به این واقعیت اشاره دارد که پاکسازی نژادی به اصطلاحی پرکاربرد در جامعه دانشگاهی، رسانه‌ها، و پارلمان رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.


نوشته شده در چهارشنبه 89/9/17ساعت 10:12 عصر توسط گمنام نظرات ( ) |


Design By : Pichak