تیر 89 - صاعقه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صاعقه

                                  

                

شاید مطلع باشید که قرار است کشتی جمعیت هلال احمر طی هفته آینده کمک‌هایی را به مردم غزه ارسال کند و کشتی دیگری ، متشکل ازاصناف و اقشار مختلف همچون فرهنگیان،‌روحانیون،دانشگاهیان، بازاری و تعدادی از نمایندگان مجلس ‌‌، و از ادیان و مذاهب‌ مختلف و از اقوام مختلف ایرانی، قرار است پس از کشتی جمعیت هلال احمر درحدود  ?? روز دیگر و از بندر بوشهر بارگیری و به سوی غزه اعزام شود.

البته ایران یک بار در سال گذشته هم کشتی دیگری را برای کمک به مردم غزه اعزام نمود که با ممانعت رژیم صهیو نیستی مجبور به بازگشت به ایران شد

ولی پس از کشتی اعزامی از ترکیه و ایرلند و سایر کشورها طی یک ماه گذشته  این کشتی اولین کشتی ایران است که به سوی غزه اعزام می شود.

در این بین ابتکار جالب کشتی ایرلندی به نام گذاری کشتی خود به نام "راشل کوری" موجب شد که بار دیگر و پس از ? سال، کشتار وحشیانه عمال رژیم صهیونیستی در کشتن این دختر ?? ساله آمریکایی بار دیگر در صدر اخبار جهان قرار بگیرد و رسانه ها درباره او  ونحوه قتلش توسط رژیم صهیونیستی بیشتر اطلاع رسانی کنند.

با توجه به موفق بودن این اقدام توسط کشتی ایرلندی ما پیشنهاد می کنیم کشتی ایرانی به نام حاج احمد متوسلیان نام گذاری شود.

این نام گذاری چند مزیت دارد:

1- این نام گذاری  اعلام به جهانیان است که الگوی ما در برخورد با اسرائیل حاج احمد است و ما هم مثل او حاضریم علاوه بر کمکهای مالی، با دستور ولی امرمان برای کمک به مردم مظلوم غزه و فلسطین به نبرد مستقیم و نظامی با اسرائیل روی بیاوریم چرا که ما حاج احمد را علمدار آرمان آزادی قدس شریف می دانیم

2- این نام گذاری سبب می شود که نام حاج احمد متوسلیان  و سه دلیر مرد همراهش در سطح جهانی مطرح شود و رسانه ها و افکار عمومی جهان نسبت به شخصیت این مرد به تحقیق و بررسی بیشتری بپردازند.

3- با توجه به اینکه در آستانه بیست و هشتمین سال ربودن حاج احمد متوسلیان و سه دلیر مرد همراهش، توسط رژیم صهیونیستی هستیم  این نام گذاری می تواند یکی از راهکارهای دستگاه دیپلماسی کشور برای پیگیری سرنوشت این عزیزان باشد.

 

پی نوشت:قصد نگارنده از این جمله (با توجه به موفق بودن این اقدام توسط کشتی ایرلندی ما پیشنهاد می کنیم کشتی ایرانی به نام حاج احمد متوسلیان نام گذاری شود) قصد مقایسه دو شخصیت نبود چراکه شخصیت ممتاز حاج احمد در همه ابعاد  فرسنگ ها با شخص نامبرده فاصله دارد.

ادامه مطلب...

نوشته شده در پنج شنبه 89/4/3ساعت 9:7 عصر توسط گمنام نظرات ( ) |

 

حالا دیگر غمی ندارم، تأیید از حضرت امام گرفتم!

 

در فضایی که بنی صدر برای اختلاف بین نیروهای سپاه و ارتش در غرب تلاش می کرد  سختی ها و تلخ کامی ها به وجود می آمد که  تنها سنگ صبور حاج احمد  و دیگر سرداران سپاه غرب، فرمانده سپاه منطقة 7 کرمانشاه،حاج محمد بروجردی بود. مکاتبات حاج احمد ، به عنوان زبده‌ترین فرمانده  جبهه ‌های کردستان با فرمانده مافوق خود، سردار کبیر «محمد بروجردی» در این مقطع، سرشار از جملاتی آتشین در اعتراض به خیانت‌ها و کارشکنی‌های متعمدانه بنی‌صدر بود که این نامه ها نیز که بنا بر مصلحت اندیشی دلسوزانه سردار بروجردی، تندی‌های آنها گرفته شده بود، باز چنان آتشناک بود که ماشین جعل و تهمت و شایعه‌سازی جبهه متحد ضدانقلاب به کار افتاد. طرفداران بنی‌صدر برای مشوش ساختن سیمای احمد متوسلیان دست به کار شدند. از جمله شایعاتی که لیبرال‌ها علیه او سر زبان‌ها انداختند، این بود که فرمانده سپاه مریوان، منافق است! البته وقتی این شایعه به گوش احمد رسید، با حلم و صبر عجیبی با این قضیه برخورد کرد. با آن‌که از درون  می سوخت، هیچ به روی خودش نیاورد و فقط می خندید!

کار به حدی بالا گرفت که یک روز خبر رسید از دفتر حضرت امام (ره) او را خواسته‌اند. حاج احمد سخت نگران وضعیت حساس  جبهه مریوان در آن روزهای دشوار جنگ‌های کردستان بود. در هر صورت بلند شد آمد تهران، رفت و خودش را به دفتر حضرت امام (ره) معرفی کرد... می ‌گفت: رفتم ببینم چه کارم دارند. دیدم قرار شده برویم دست‌بوسی حضرت امام. توی دفتر به من گفتند:شما احمد متوسلیان هستید؟ گفتم: بله. گفتند: الان که خدمت حضرت امام می روی، مثل حالا که توی چشم‌های ما نگاه می کنی، آنجا به چشم‌های امام نگاه نکن! فقط جواب سؤالات آقا را بده، هیچ مسأله‌ای هم نیست. نگران نباش. بعد ما را بردند خدمت امام. دیگر نفهمیدم م چه شد... بغض گلویم را گرفته بود. خدایا! مگر  می شد باور کرد؟! مرا به خدمت امام آورده‌اند!... بعد دیدم امام فرمود:احمد! شما را می گویند منافق هستی؟! گفتم: بله، همین حرف‌ها رامی زنند !... دیگر نتوانستم چیزی بگویم. بعد، امام فرمود: برگرد، همان جا که بودی، محکم بایست!... وقتی احمد به  اینجای حکایت رسید، با ذوق و شوق گفت: حالا دیگر غمی ندارم، تأیید از حضرت امام گرفتم!»

 

امام دستی بر زخم پایم کشیدند و فرمودند ان شاءالله خوب می‌شود

بعد از عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر زمانی که خدمت حضرت امام شرفیاب شدیم حاج احمد  از ناحیه پا مجروح شده بود و عصا در دست داشت. وقتی که خدمت امام رسیدیم ایشان با امام ملاقات خصوصی هم داشت برای عرض گزارش. زمانی که از خدمت امام برمی‌گشت دیدم که برادر احمد عصا در دست ندارد و خیلی سریع و خیلی خوب دارد حرکت می‌کند و اصلاَ احساس ناراحتی نمی‌کند. من از ایشان پرسیدم که عصا را چه کردی. گفت زمانی که خدمت امام بودم امام پرسیدند که پایت چه شده است گفتم که مجروح و زخمی هستم. حضرت امام دستی بر زخم پایم کشیدند و فرمودند ان شاءالله این زخم خوب می‌شود. من از آن لحظه دیگر احساس درد ندارم و نیاز به عصا هم ندارم.?*

?*- کتاب آذرخش مهاجر

?*-راوی:حاج عباس برقی

 

 

 

به گزارش سردار بی نشان به نقل از سایت مقام معظم رهبری- حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای در جمع دانش‌آموختگان دانشگاه امام حسین (ع) با اشاره به سالروز فتح خرمشهر فرمودند:عزیزان من! روز فتح خرمشهر - که در واقع نقطه‌ى اوج عملیات «بیت‌المقدس» در اردیبهشت و خرداد سال 61 است - براى همه‌ى ما و براى تاریخ ما و آینده‌ى ما یک نمونه‌ى درس‌آموز و عبرت‌آموز است؛ چون در این روز نیروهاى جان‌برکف ارتش و سپاه، با یک هماهنگى شگفت‌آور و تحسین‌برانگیز و با شجاعت و فداکارى غیر قابل توصیفى توانستند یک ضربه‌ى عظیمى وارد کنند؛ نه فقط بر پیکر ارتش عراق، بلکه این ضربت وارد شد بر پیکره‌ى نظام استکبارىِ جهانى که با عِده و عُده‌ى خود پشت سر ماشین جنگى رژیم بعث قرار گرفته بودند. هیچ کس گمان نمیکرد چنین اتفاقى بیفتد، ولى افتاد.

مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با نام بردن از حاج احمد متوسلیان فرمودند: شما جوانان عزیز، فرزندان عزیزِ من خواهش میکنم بروید شرح این عملیات را که خوشبختانه گوشه‌اى از آن - فقط گوشه‌اى از آن - نوشته شده است، با دقت بخوانید، ببینید چه اتفاق افتاد. ببینید جوانهاى ما، مردان ما که آوردن نام همه‌ى آنها یک کتاب طولانى را به وجود خواهد آورد، چه کردند. اگر بخواهیم کسانى را به عنوان نمونه و استثناء اسم بیاوریم، باید به افرادى شبیه «احمد متوسلیان» اشاره کنیم - سردار شجاع و آزاده و فداکار - که در این عملیات و در این رویاروئى بزرگ چه کردند؛ از چه نیروئى استفاده کردند. این جمله‌اى که از امام بزرگوار ما نقل شده است و شما شنیدید که فرمود «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، دقیق‌ترین و حکیمانه‌ترین سخنى است که در این باب گفته شده است؛ عیناً همان «و ما رمیت اذ رمیت و لیکن اللَّه رمى».(1) قدرت خداى متعال در دل رزمندگان، در اراده و عزم پولادین رزمندگان، در صبر رزمندگان، در بازوى تواناى رزمندگان، در قدرت ابتکار رزمندگان تجلى پیدا کرد. دشمن متکى به ماده بود. معلوم است که قدرت مادى توان ایستادگى و رویاروئى با یک چنین هفت جوش معنویت و انسانیت را ندارد. همیشه همین جور است، امروز هم همین جور است عزیزان من! امروز هم قدرتهاى مادى با همه‌ى توانشان - با پولشان، با صنعتشان، با فناورى پیشرفته‌شان، با پیشرفتهاى علمى‌شان - قدرت مقابله و رویاروئى با آن مجموعه‌ى انسانى که ایمان را، عزم را، همت را، فداکارى را شاخص و معیار کار خود گرفته، ندارند.

 

*صلوات وسلام خداوند بر ارواح طیبه شهیدان وبر رزمنده با اخلاص بی نشان؛حاج احمد متوسلیان

(دستنوشته مقام معظم رهبری در گرامیداشت حاج احمد) 

 

*جوان پاسدارى را در مریوان دیدم که با صد و هشتاد نفر از تهران بلند شده، دو سال قبل رفته جبهه، امروز از آن صد و هشتاد نفر، فقط او و دو نفر دیگر زنده‏اند، بقیه شهید شده‏اند. او هم هر لحظه آماده شهادت است.(خطبه‏هاى نماز جمعه تهران 11 اردیبهشت 1360)

 



 

برادران! ما وقتى از تهران آمدیم، قول دادیم تا خرمشهر را از دست دشمن نگیریم، باز نگردیم. الان دشمن حالت انفعالى پیدا کرده است. ان‏شاءاللَّه با انجام مرحله بعدى این عملیات ضربه محکمى به او وارد مى‏آوریم و با ابتکار عمل در جبهه، کار دشمن را تمام و خرمشهر را آزاد خواهیم کرد.

برادران! تا به حال چندین بار از قرارگاه نصر به تیپ ما دستور داده‏اند که بکشید عقب، ولى ما این کار را نکردیم. چون مى‏دیدیم که روحیه شما خیلى بالاست و با آن که هر لحظه امکان دارد ارتش عراق شما را مورد حمله گاز انبرى قرار بدهد، با این حال شما خوب مقاومت مى‏کنید. دشمن با این همه پاتکى که کرده، حتى نتوانسته یک قدم جلو بیاید. ما قصد داریم تا چند روز دیگر خرمشهر را آزاد کنیم. شنیده‏ام بعضى‏ها حرف از مرخصى و تسویه زده‏اند. بابا! ناموس شما را برده‏اند - مقصود حاجى، خرمشهر بود - همه چیز شما را برده‏اند! شما مى‏خواهید بروید تهران چه کار کنید؟ همه حیثیت ما این‏جا در خطر است. شما بگذارید ما برویم با آب اروند رود وضو بگیریم و نماز فتح را در خرمشهر بخوانیم، بعد که برگشتیم خودم به همه تسویه مى‏دهم.

الان وضع ما عین زمان امام حسین(علیه‏السلام) است. روز عاشوراست! بگذارید حقیقت ماجرا را بگویم. ما الان دیگر نیروى تازه نفس نداریم. کل قواى ما در این زمان، فقط همین شماها هستید و دشمن هم از این مسأله اطلاع ندارد.در مرحله بعدى عملیات با استفاده از شما مى‏خواهیم خرمشهر را آزاد کنیم. مطمئن باشید اگر الان نتوانیم این کار را انجام بدهیم، هیچ وقت دیگر موفق به انجام آن نخواهیم شد.بسیجى‏ها! شما که مى‏گویید اگر ما در روز عاشورا بودیم به امام حسین(علیه‏السلام) و سپاه او کمک مى‏کردیم، بدانید، امروز روز عاشوراست.

حاج احمد یک نگاه پر از لطفى به برادران که اکثراً با سر و صورت و دست و پاى زخمى روبروى او به خط شده بودند کرد و ادامه داد: به خدا قسم من از یک‏یک شما درس مى‏گیرم. شما بسیجى‏ها براى من و امثال من در حکم استاد و معلم هستید. من به شما که با این حالت در منطقه مانده‏اید حجتى ندارم. مى‏دانم که تعداد زیادى از دوستان شما شهید شده‏اند. مى‏دانم بیش از 20 روز است دارید یک نفس و بى‏امان در منطقه مى‏جنگید و خسته‏اید و شاید در خودتان توان ادامه رزم سراغ ندارید. ولى از شما خواهش مى‏کنم تا جان در بدن دارید، بمانید تا که شاید به لطف خدا در این مرحله بتوانیم خرمشهر را آزاد کنیم... در آخر صحبت‏هایش، در حالى که اشک از چشمانش سرازیر شده بود، گفت: خدایا! راضى نشو که حاج‏احمد زنده باشد و ببیند ناموس ما، خرمشهر ما، در دست دشمن باقى مانده. خدایا! اگر بنابراین است که خرمشهر در دست دشمن باشد، مرگ حاج‏احمد را برسان!

زمان سخنرانی روز پنج‏شنبه 30 اردیبهشت سال 61-همزمان با شب آغاز مرحله سوم عملیات الی بیت المقدس/مکان: دارخوین

 
 

 

حاج احمد خود در مصاحبه‏اى به این پرسش چنین پاسخ گفته است:

ادامه مطلب...

نوشته شده در سه شنبه 89/4/1ساعت 11:42 عصر توسط گمنام نظرات ( ) |

<      1   2      

Design By : Pichak