مهر 89 - صاعقه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صاعقه

صهیونیسم، نام یک جنبش فعال سیاسی ازیهودیان می‌باشد که به‌واسطه گستردگی و حجم فعالیت‌های آن، می توان اکثرمشکلات موجود درخاورمیانه ویا جهان رابه سیاستمداران آن ربط داد .
در رابطه با علل بروز تفکر و اقدامات ضد یهودی وضدصهیونیستی ، خود اندیشمندان یهود نیز بارها بر نقش یهودیان در ایجاد و یا دامن زدن به احساسات ضدیهودی تاکید دارند. « برنارد لازار » یکی از برجسته‌ترین اندیشمندان یهودی در مورد دلیل وجود تفکر ضدیهودی چنین می‌گوید :
«
دلیل تفکر ضدیهودی در تاریخ ، از ابتدا تا به امروز این بود که یهودی موجودی غیر اجتماعی بوده است . بروز تفکر یهودستیزی علل مذهبی ، ملی و اقتصادی دارد. یهودیان در همه جا و همیشه خود را قومی برگزیده و بالاتر از اقوام دیگر می‌دانستند ».
هر چند یهودیان در حال حاضر در صدد جبران و تغییر این دیدگاه هستند ، لکن با وجود گذشت قرن‌ها، هنوز هم این دیدگاه در بین اروپاییان وجوامع بشری وجود دارد و به‌خاطر حمایت بسیاری از یهودیان ، از سران صهیونیسم که هر روز به جنایت تازه‌ای در سرزمین‌های اشغالی دست می‌زند ، نیز افزایش می‌یابد.
ماهیت صهیونیسم
این نکته که صهیونیسم در زمانی اندک و با تصمیم چند اندیشمند و فعال یهودی شکل گرفته باشد، سخنی دور از حقیقت بوده و تصوراین که تلاش‌های صهیونیسم در راستای تشکیل یک دولت یهودی خلاصه شده و با محقق شدن این هدف، مأموریت آن نیزبه پایان می رسد نیز از عدم آگاهی ، در خصوص ماهیت صهیونیسم نشأت می‌گیرد.
بن‌گوریون از فعالان سازمان جهانی صهیونیسم و اولین نخست‌وزیر اسرائیل در خصوص ماهیت صهیونیسم گفت : «سازمان صهیونیسم قادر است چیزی را که ماورای قدرت و صلاحیت اسرائیل است ، به‌‌دست آورد و این نکته مزیتی است که سازمان صهیونیسم نسبت به این کشور دارد».
همچنین بنیامین دیزرائیلی، نخست‌وزیر انگلیس در اواسط قرن نوزدهم که خودیک یهودی‌تبار بود می‌گوید : « نیرنگ ، دروغ و خیانت در راه پیروزی گناه نیست ».
در شکل‌گیری و تقویت اندیشه صهیونیستی عوامل گوناگونی موثر بود ، که به‌طور خلاصه می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:
1.
تبلیغات دائمی بزرگان یهود مبنی بر تعلق داشتن سرزمین فلسطین به یهودیان .
2.
وجود دیدگاه‌هایی درفرهنگ یهود که آنان را قومی برتر، لایق و مستحق حکومت بر دیگران معرفی می‌کند و تاکید بر این نظرات در ادبیات و آثار نویسندگان یهودی .
3.
وقوع حملاتی علیه یهودیان ودر نتیجه کشته یا آواره شدن آنان، که در برخی موارد به تحریک و یا دست داشتن صهیونیست‌ها صورت می‌گرفت.
4.
تبلیغ برروی مسئله به اصطلاح مظلومیت و بی‌پناهی قوم یهود از سوی برخی نظریه ‌پردازان صهیونیسم وتاکید بر لزوم سازماندهی و فعالیت در راستای تحقق آرمان‌های یهود .
5.
عزیمت دستجات منظم یهودی با نگرش سیاسی و ایجاد شهرکهای یهودی‌نشین درفلسطین .
تسخیر جهان با گسترش و اشاعه فساد و فحشا
سازمان‌های صهیونیستی در تلاش برای تقویت خود و تضعیف مخالفان خود ، توطئه ها ونظریه های پلید ی را دنبال می کنند که یکی از توطئه های پلید و مهم ، توسعه فرهنگ ابتذال و شهوت‌پرستی از طریق راه‌اندازی مراکز فساد و فحشا، تولید و توزیع‌ فیلم‌ها و تصاویر مستهجن و حمایت همه‌جانبه از باندهای بین‌المللی توزیع مواد مخدردرکشورهای عربی واسلامی می باشد .
صهیونیست‌ها وعوامل آنان در پی آن هستند تا به گمان خود از این مسیر مقاومت اسلامی را نیز مهار کنند.


نوشته شده در یکشنبه 89/7/11ساعت 2:42 عصر توسط نظرات ( ) |

مظلومیت فلسطین

 


نوشته شده در جمعه 89/7/9ساعت 8:44 عصر توسط نظرات ( ) |

آموزش براندازی و لشکرکشی در بازی‌های رایانه‌ای


 سال 2005 یک شرکت امریکایی بازی رایانه ای Close Combat: First to Fight را منتشر کرد. صحنه اول بازی تصویری از کشور لبنان است و جمله Lebanon 2006 در زیر آن درج شده است. کاربر مشاهده می کند که یک سال بعد یعنی سال 2006 لبنان درگیر جنگ داخلی شد و امریکا و نیروهای ناتو برای پایان دادن به این جنگ، به کشور لبنان لشکرکشی می کنند. کاربر در چند مرحله از این بازی باید با نیروهای ایرانی و سوری که در لبنان مستقر هستند، مبارزه کند و بازی مستقیماً اشاره می کند که نیروهای ویژه ایرانی یکی از عوامل نا امنی در لبنان هستند!


برخی از دشمنان در این بازی با لباس هایی شبیه لباس روحانیون شیعی ظاهر شده اند. همچنین در سطح شهر جملاتی به زبان فارسی درج شده است. اینها نشان دهنده این است که تفکر شیعی و ایرانی در لبنان نفوذ کرده و شما باید با آن مبارزه کنید.



جالب است که این جنگ به صورتی دیگر واقعاً در سال 2006 روی می دهد و پیش بینی این بازی محقق می شود. سال 2006 اسرائیل با دلایل واهی جنگ 33 روزه را علیه لبنان آغاز می کند.


نباید یکی از پرطرفدارترین بازی های دنیا یعنی Call Of Duty را فراموش کرد. نسخه چهارم یعنی call of duty 4: modern warfare به عنوان بهترین بازی اکشن سال 2007 به انتخاب نمایشگاه های بازی های رایانه ای برگزیده شد. در ایران نیز به صورت ویژه به فروش رفت و جزو محبوب ترین بازی‌های زمان خود شد، نماد این بازی بر روی لباس نوجوانان در سطح شهر تهران دیده می شد و حتی بازی به صورت دوبله شده نیز وارد بازار شد تا آنجا که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پخش آن را غیرمجاز اعلام کرد.

 

بازی ندای وظیفه 4 خبر از جنگ های آینده می دهد. جبهه ضد استکباری در خاورمیانه و روسیه در حال شکل گیری است. انقلابی در عربستان روی داده و حکومت ضد امریکایی قدرت را به دست گرفته است. رهبری این انقلاب را شخصی به نام خالد الاسد بر عهده دارد و همپیمان وی "عمران زخائف" نیز در روسیه در حال به دست گرفتن حکومت است. عراق نیز محور تحولات منطقه به شمار می رود.


امریکا و انگلیس برای جلوگیری از ایجاد این جبهه متحد عظیم تحرکات خود را در منطقه افزایش می دهند و کاربر در نقش این نیروها بازی را به پیش می برد.


مرحله دوم بازی بسیار قابل تامل است. کاربر، بازی را از چشم "رئیس جمهور الفلانی" مشاهده می کند. اولین رئیس جمهور انقلاب اسلامی عربستان که حکومت جدید، وی را به‌دلیل وابستگی به غرب دستگیر کرده و به سمت مسجد اصلی شهر انتقال می دهد. خالد الاسد در مقابل تلویزیون در حال سخنرانی است. الفلانی را وارد صحن اصلی مسجد می کنند، عمران زخائف اسلحه را به دست خالد الاسد می دهد و اسد الفلانی را به دلیل خیانت به انقلاب در جلوی تلویزیون ملی اعدام می کند.


آنچه باید به آن دقت کرد، این است که صدای سخنرانی خالد الاسد (رهبر انقلاب ضد امریکایی عربستان در بازی) بسیار شبیه سخنرانی "سید حسن نصرالله" رهبر شیعیان لبنان طراحی شده است.


متن زیر ترجمه صدای سخنرانی خالد الاسد در عربستان است:


«خالد الاسد: امروز ما به عنوان یک ملت واحد در مقابل خیانت و فساد به‌پا خاسته ایم. ما همگی به این مرد اعتماد کردیم که ملت بزرگ ما را به عصر جدید از موفقیت برساند، اما مانند حکومت سلطنتی قبل از انقلاب، او با غرب سازش کرده است. تنها فقط به خاطر خواسته ها و خواهش های نفسانی خودش.


بردگی زاییده‌ی سازش با غرب است و زمانه قدرت واقعی ما را نشان داده است. آن‌ها از تصمیم و رأی ما آگاه هستند. بگذارید به آنها نشان دهیم که ما از آنها نمی ترسیم. ما ملت واحد، فرصت و موقعیت خود را از زیر یوغ و سلطه‌ی بیگانه رها می سازیم. نیروهای نظامی ما قوی هستند و نهضت ما، نهضت عدالت است.


الآن که من صحبت می کنم، نیروهای ما به مواضع آنها در حال نزدیک شدن هستند که به وسیله‌ی این نیروها ما بار دیگر استقلال خود را به عنوان یک ملت واحد باز می یابیم.


نهضت و جهاد اصیل و شریف ما شروع شده است. همانگونه که آنها کشور ما را از بین بردند، ما هم کشورهایشان را از بین می بریم. این چگونگی شروع یک نهضت است.»


البته بدون دانستن زبان عربی و یا انگلیسی نیز شباهت سخنرانی الاسد به سید حسن بسیار واضح است. یعنی صدای سخنرانی خالدالاسد اینقدر دقیق طراحی شده است که تداعی کننده سخنرانی های رهبر شیعیان لبنان است. حال سال 2007 را به یاد بیاورید، این بازی به‌عنوان بهترین و پرفروش‌ترین بازی جای خود را میان نوجوانان پر کرده است. هنوز یک سالی از جنگ 33 روزه نمی گذرد و کاربر با شنیدن صدای الاسد به یاد رهبر شیعیان لبنان می افتد.


نکته اینجاست که در بازی "ندای وظیفه"، خالدالاسد یک تروریست نشان داده می شود که شما باید وی را از بین ببرید. زخائف نیز بمب های اتمی خود را به سمت امریکا شلیک می کند. تیرخلاص به سمت نیروهای زخمی انگلیسی شلیک می کنند و...


این بازی در حقیقت مرحمی بر زخم های اسرائیل است که سال 2006 به لبنان حمله کرد و در عرض 33 روز شکست سنگینی خورد. در واقع، اسرائیل با همکاری امریکا و برخی کشورهای اروپایی سال 2006 به لبنان حمله کرد و هزاران شهید و مجروح که اکثر آن‌ها غیرنظامی‌اند، بر جای گذاشت. سپس سال 2007 شرکت امریکایی اینفینیتی وارد، بازی call of duty 4 را ساخته و در آن از گسترش تفکر حزب الله لبنان به کشورهای دیگر اعلام خطر می کند و مسلمانان و حزب الله را تروریست معرفی می کند! و کاربر را به از بین بردن مسلمانان ترغیب می کند.


حال کاربر پس از این بازی که البته بسیار احساسی طراحی شده است (به اذعان بسیاری از نوجوانان) نسبت به نیروهای امریکا وانگلیس بسیار رئوف شده چرا که به‌اصطلاح ایثار! آنها را از نزدیک لمس کرده است و نیز از مردم خاورمیانه و روسیه و آذربایجان که با بستن چفیه به مقابله آمده اند، متنفر خواهد بود و در رأس آنها از الاسد و زخائف.


این سناریوی بسیار پیچیده و نرمی است که یکی از معروف ترین بازی های دنیا پیگیری می کند. نسخه جدید بازی یعنی modrn warfare 2 که سال گذشته منتشر شده از کشانده شدن جبهه ضداستکباری به کشور برزیل خبر می دهد... نیروهای امریکایی در کنار حمله به خاورمیانه باید به برزیل نیز حمله کنند و با مردمی که در کوچه و خیابان با بستن چفیه ای به مقابله برخاسته اند، مبارزه کنند.


اما متأسفانه در حال حاضر، نقد بازی های رایانه ای تنها به ویژگی های ظاهری یعنی گرافیک و فیزیک و ویژگی های داستانی و... بازی ها منتهی می شود و این لشکرکشی عظیم رسانه ای امریکا در بازی های رایانه ای مورد توجه قرار نمی گیرد.

ادامه مطلب...

نوشته شده در یکشنبه 89/7/4ساعت 3:36 عصر توسط گمنام نظرات ( ) |

<   <<   6   7      

Design By : Pichak