مهر 89 - صاعقه
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صاعقه

چه خبر بود در بیروت!   کجایی امام عزیز که مانور عزت اسلام را ببینی؟!

سخنان دکتر احمدی نژاد در سفر به جنوب لبنان 
رئیس جمهور به جنوب لبنان رفت و در جمع مردم مناطق بنت جبیل و قانا سخنرانی کرد . 

دکتر احمدی نژاد همزمان با پرواز جنگنده های رژیم صهیونیستی بر آسمان بنت جبیل ، در ورزشگاه این منطقه گفت : فلسطین با قدرت مقاومت آزاد خواهد شد و صهیونیست ها رفتنی هستند

دکتر محمود احمدی نژاد در اجتماع عظیم و باشکوه مردم شهر بنت جبیل افزود : مردم مقاوم بنت جبیل در خط مقدم مقاومت در مقابل متجاوزان و اشغالگران ایستاده و با حفظ وحدت، تمامیت و امنیت لبنان را حفظ کرده اند . 

رئیس جمهور همچنین بنت جبیل را پایتخت آزادی ، آزادگی ، مقاومت و پیروزی دانست و گفت : امروز بنت جبیل زنده و ایستاده است و مردم این منطقه مرزبانان استقلال و عظمت انسانیت هستند . 

دکتر احمدی نژاد با گرامیداشت یاد و نام شهیدان مقاومت لبنان گفت : اگر مقاومت و ایستادگی شهیدان نبود ، خط مرز مقاومت با صهیونیست ها مشخص نبود . 

وی تصریح کرد: مردم جنوب لبنان با ایستادگی خود نشان دادند که اراده بر شمشیرها ، تانک ها و هواپیماها غلبه دارد و اراده ملت و مقاومت لبنان، بر شمشیر صهیونیست ها پیروز می شود و هیچ قدرتی نمی تواند، مقاومت لبنان را در هم شکند. 

رئیس جمهوری کشورمان مردم روستای قانا را نیز مومن ، شجاع و انقلابی دانست و با قدردانی از صبر، مقاومت و سرافرازی مردم این روستا گفت: قانا سند زنده مقاومت وایمان مردم لبنان است. 

دکتر محمود احمدی نژاد با حضور در جمع صمیمی مردم روستای قانا یاد شهدای فاجعه قانا را گرامی داشت و گفت : شهیدان مظلوم و بی دفاع قانا سند مظلومیت مردم و مقاومت لبنان و سند زنده جنایت جنایتکاران صهیونیست است. 

رئیس جمهور، مردم و جوانان رشید قانا را امید لبنان و ملت های منطقه دانست و خطاب به آنان گفت: شما پیروز هستید و دشمنان شکست خورده اند و شما خواهید ماند و دشمنان در سراشیبی سقوط و اضمحلال قرار دارند. 

وی افزود : از جانب ملت ایران به ایمان و ایستادگی و عدالت خواهی شما تبریک می گویم. 

رئیس جمهور گفت : ملت ایران و رهبری عزیز انقلاب تا آخر در کنار مردم قانا و مردم لبنان خواهد ایستاد

وی اعلام کرد: شهیدان قانا زنده اند و دشمنان قانا مرده اند . 

مردم شهر سنی نشین صیدا در جنوب لبنان نیز از دکتر محمود احمدی نژاد استقبال گسترده ای کردند . 

ارتش رژیم صهیونیستی نیز در دومین روز از سفر هیئت ایرانی در مرزهای فلسطین اشغالی به حالت آماده باش در آمده بود . 


سفر رئیس جمهوری به لبنان در حالی پایان یافت که سران کشورهای غربی و رسانه های خارجی همچنان از استقبال پر شور لبنانی ها از دکتر احمدی نژاد در حیرتند.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس در گزارشی با عنوان احمدی نژاد به جلوی درخانه دشمن بزرگ خود می رود درباره دومین روز دیدار احمدی نژاد از لبنان نوشت : در حالی که بالگردهای اسرائیلی بر آسمان مرزهای دو منطقه به پرواز در آمده بودند احمدی نژاد به هزاران نفر از لبنانی ها گفت : او به لبنانی ها به خاطر مقاومتشان  می بالد . 
ادامه مطلب...
نوشته شده در جمعه 89/7/23ساعت 2:55 عصر توسط گمنام نظرات ( ) |

دیگر قلم ، زبان دلم نیست

سنگ،کاغذ،قیچی

بازی شروع شد

شیر خوارگان غزّه ،سنگ آورده اند

اسرائیلی ها، کاغذ

تارویای از فرات تا سینا

هاشوربخورد

 به خون جهان!

اعراب،فقط جِر زدن بلدند

قیچی آورده اند

مثل همیشه

برای افتتاح مک دونالد

سنگ... کاغذیا قیچی؟


نوشته شده در پنج شنبه 89/7/22ساعت 4:40 عصر توسط نظرات ( ) |

نصب تمثال رهبر انقلاب و آرم جمهوری اسلامی  در مرز لبنان و رژیم‌صهیونیستی

مردم لبنان تمثال حضرت آیت الله خامنه ای و آرم جمهوری اسلامی را در چند متری شهرک‌های صهیونیستی نصب کردند.

                                        
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، همزمان با ورود محمود احمدی نژاد رییس جمهور کشورمان به لبنان و سخنرانی وی در جنوب لبنان موج شادی در بین شیعیان این کشور برپا شده است.
شیعیان جنوب لبنان برای خوش آمد گویی به رییس جمهور ایران به آذین بندی خیابانها و نصب بنرهای امام خمینی، رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور در این منطقه پرداخته اند.
یکی از زیباترین این اقدامات جلوه ای از اقتدار جمهوری اسلامی آنهم دقیقا در کنار مرزهای رژیم اشغالگر قدس با لبنان است و آن نصب تمثال حضرت آیت الله خامنه ای و آرم جمهوری اسلامی در این منطقه است.
حزب الله لبنان با اقتدار این تمثال را دقیقا در کنار مرز لبنان و رژیم صهیونیستی نصب کرده تا به حریف بفهماند نفوذ انقلاب اسلامی تا چند متری شهرکهای آنان رسیده است.
این درحالی است که سربازان ارتش اسراییل مجبورند در روز چندین بار از یک قدمی تمثالها و تصاویر بگذرند.
ترس از حضور تاریخی مردم جنوب لبنان در استقبال از رییس جمهور ایران و برخی اخبار درباره قدرتنمایی جمهوری اسلامی در مرزهای لبنان و رژیم صهیونیستی، ارتش این رژیم را به حالت آماده باش درآورده است.

نوشته شده در چهارشنبه 89/7/21ساعت 7:18 عصر توسط گمنام نظرات ( ) |


فلسطین

نوشته شده در سه شنبه 89/7/20ساعت 8:14 عصر توسط نظرات ( ) |

    شکنجه کودکان و سوء استفاده جنسی از آنان در زندان های اسرائیل

 

 

 
یک گروه حقوق‌بشر، ارتش اسرائیل را به سوء‌استفاده جنسی از کودکان فلسطینی در بند متهم کرده است.


گروه حقوق بشر بین‌المللی دفاع از کودکان می‌گوید، 5 کودک فلسطینی پس از بازداشت از سوی سربازان اسرائیلی مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته‌اند.

این گروه حقوق بشر با اشاره به این‌که برخی از کودکان فلسطینی در زندان‌های اسرائیل مورد شکنجه قرار می‌گیرند، اعلام کرد، کودکان فلسطینی به صورت غیرقانونی در زندان‌های اسرائیلی نگه‌داری می‌شوند.

پرس تی‌وی در مصاحبه با ادی مورمک، فعال حقوق بشر درباره سوء استفاده جنسی از کودکان در زندان‌های اسرائیل گفت‌وگو می‌کند:



پرس تی‌وی: اسرائیل خود تایید می‌کند که 14 درصد از کودکان فلسطینی از سوی سربازان اسرائیلی مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته‌اند. این مسئله ما را متوجه چه موضوعی می‌کند؟



مورمک: خب در حقیقت این مسئله تعجب‌برانگیز نیست. فلسطینیانی که با من در این‌جا صحبت کرده‌اند، درباره شکنجه در زندان‌های اسرائیل سخن می‌گویند و این مسئله از مدت‌ها پیش روی می‌داده است و در حقیقت، در دهه 1990 اسرائیل شکنجه را قانونی کرده است. این مسئله براساس قانون اسرائیل، اقدامی کاملا قانونی بوده است. همچنین بیانیه‌های اخیر درباره شکنجه کودکان در زندان، مشخصا اقدامی شنیع به شمار می‌آید و رفتاری غیرقانونی و غیراخلاقی از سوی اسرائیلی‌هاست.

آن‌ها نه تنها بسیاری از مردم را بازداشت می‌کنند، بلکه ده‌ها هزار کودک را از سال 1967 و حمله به سرزمین‌های اشغالی بازداشت کرده‌اند. هم اکنون نیز حدود 300 کودک در زندان‌های اسرائیل نگه‌داری می‌شوند و گزارش‌های منتشره حاکی از آن است که این کودکان در زندان‌های اسرائیل مورد شکنجه قرار می‌گیرند.

ما پرونده‌های بی‌شماری درباره شکنجه فلسطینیان ملاحظه کرده‌ایم که در زندان‌های اسرائیل روی داده است و در موارد اخیر شاهد آن بودیم که منابع اسرائیلی خود نیز این مسئله را تایید کرده‌اند که چه اتفاق‌هایی در این زندان‌ها روی می‌دهد. همچنین باید به یاد بیاوریم که شمار زیادی از مردم بی‌گناه فلسطین بدون هیچ جرمی بازداشت و در زندان نگه‌داری می‌شوند. باید به خاطر آوریم که مردم فلسطین حق دارند در برابر اشغال‌گری مقاومت کنند. آن‌ها معتقدند که اسرائیلی‌ها باید از سرزمین‌شان بیرون روند و در همین حال شاهد آنیم که این مردم بازداشت می‌شوند و در زندان‌های اسرائیل با شکنجه‌های وحشتناک و انزوا روبرو می‌شوند.



پرس تی‌وی: ارتش اسرائیل می‌گوید، "هر ادعایی درباره اقدامی غیرقانونی از سوی سربازان یا نیروهای پلیس، از سوی مسئولان مربوطه پیگیری خواهد شد." آیا به نظر شما اسرائیلی‌ها واقعا چنین اقدامی انجام می‌دهند؟



مورمک: اگر شما به اقدامات اسرائیل بنگرید، متوجه می‌شوید که اسرائیلی‌ها تلاش می‌کنند تا در ظاهر خود را مسئول نشان دهند اما رفتاری مسئولانه با موارد این چنینی انجام نمی‌دهند. اخیرا سرباز اسرائیلی، تام هارندال فعال حقوق بشر انگلیسی را هدف قرار داد اما پس از شش سال و نیم آزاد شد. این نمونه‌ای از برخورد مسئولانه اسرائیلی‌ها با شخصی قاتل و کشتن فردی است که از کودکان حمایت می‌کرده است.

اگر شما به کشتی ترکیه‌ای و تهاجم اسرائیل به این کشتی بنگرید، مشاهده می‌کنید که هیچ کس مسئولیت کشتار 9 فعال حقوق بشر ترک را بر عهده نگرفته است. همین مسئله در حمله به غزه در سال 2009 روی داد و هیچ اقدامی صورت نگرفت که اسرائیل مسئول این حمله لقب گیرد. برای مثال بیش از 36 مورد جنایت صورت گرفته است اما مقامات اسرائیل گفتند که با وجود کشته شدن بیش از 400 کودک در این تهاجم، جنایتی در غزه صورت نگرفته است. با توجه به این شرایط آیا شما انتظار دارید که بررسی جدی درباره این جنایت‌ها صورت گیرد؟

اکنون دوباره می‌توان این مسئله را مطرح کرد که کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ حق دارد تا با زندانیان دیدار کند اما اسرائیلی‌ها این موضوع را رد می‌کنند و مانع از انجام چنین بازرسی‎هایی می‌شوند.

بسیاری از زندانیانی که در زندان‌های اسرائیل نگه‌داری می‌شوند یا غیرنظامی هستند و یا اسرائیلی‌ها آن‌ها را دشمن می‌نامند که در هر دو صورت این زندانیان حق ملاقات با خانواده‌هایشان را دارند که اسرائیل مانع این مسئله می‌شود. بنابراین مشاهده می‌کنید که اسرائیلی‌ها خود را مسئول نمی‌دانند.



پرس تی‌وی: بیش از یکصد شکایت از سوی سازمان‌های حقوق بشر و دفاع از حقوق کودکان علیه رفتار بد با زندانیان فلسطینی از جمله کودکان صورت گرفته است. اسرائیل تا چه اندازه در این زمینه با جامعه بین‌المللی مناسب برخورد کرده است؟



مورمک: یکی از مشکلات پیش روی افرادی که به صورت انفرادی دست به شکایت می‌زنند، هزینه بالای آن است. برای مثال اگر یک فعال بین‌المللی شش ماه پیش در تظاهراتی مورد هدف قرار گرفته باشد، می‌تواند بدون پرداخت هزینه شکایتی تنظیم کند. در غیر این صورت وی مجبور است هزینه‌های قانونی زیادی پرداخت کند. اکنون فلسطینیان نیز بدون پرداخت هزینه‌های سنگین حق شکایت ندارند و در صورت شکایت باید همه هزینه‌های آن را خود تقبل کنند.

هیچ کس چنین شکایت‌هایی را طرح نمی‌کند زیرا مردم پول کافی و حمایت قانونی در انجام این کار ندارند. گروه‌های مختلفی وجود دارد که حمایت‌هایی از مردم در این گونه پرونده‌ها انجام می‌دهند. این مردم اکثرا با اقداماتی هولناک نظیر سوء استفاده جنسی در زندان‌های اسرائیلی روبرو شده‌اند.

زمانی که با مردم فلسطین صحبت می‌کنیم، شاهد آنیم که شمار زیادی از آن‌ها تجربه زندان‌های اسرائیلی را دارند و درباره جنایت‌های اسرائیلی‌ها در این زندان‌ها سخن می‌گویند.



نوشته شده در سه شنبه 89/7/20ساعت 4:10 عصر توسط گمنام نظرات ( ) |

<      1   2   3   4   5   >>   >

Design By : Pichak